Dosáhněte růstu vašeho SaaS podnikání pomocí SEO
Proč je důležité SEO pro SaaS podnikání? Představujeme vám důvody spolu se čtyřkrokovou strategii, díky které můžete využít SEO pro růst vašeho SaaS podnikání.

Co je SaaS podnikání? Obchodní model SaaS (= software as a service) je založen na předplatném, což ho odlišuje od jiných typů podnikání. Ideální zákazníci zůstávají vašimi zákazníky minimálně po dobu několika měsíců, ideálně však několik let. S ohledem na to musíte vynaložit zvláštní úsilí na poznání cesty kupujícího a na to, co od vás váš zákazník v průběhu času očekává.

Stejně jako u tradičního SEO je i u SaaS potřeba optimalizovat webové stránky pro správná klíčová slova. Díky tomu budou mít větší šanci, že se objeví ve výsledcích vyhledávání Google (SERP). Úkol SaaS SEO je stejně jako u dalších typů podnikání zaměření na odlišení společnosti od jejích konkurentů v oboru.

Chcete-li dosáhnout úspěchu v SEO, je důležité zajistit, aby byl váš obsah vysoce relevantní pro vaše cílová klíčová slova. Kromě toho byste se měli snažit vytvářet obsah, který je užitečnější a autoritativnější ve srovnání s jinými webovými stránkami. Je také důležité získat organické zpětné odkazy z relevantních webových stránek, které povedou na vaše hlavní webové stránky.

Čím se SaaS SEO liší od SEO pro jiné typy podnikání?

Vaším úkolem je prodat jak produkt, tak zároveň i stále trvající službu uživatelům, kteří se nacházejí v různých fázích prodejního trychtýře. Jakmile někdo zakoupí váš software, je vaší povinností mu být po neomezenou dobu k dispozici v rámci softwarové podpory a zákaznického servisu.

Vaši zákazníci se tak různí, jelikož se jedná o uživatele, kteří zamýšlejí koupi softwaru a chtějí tak porovnat váš produkt s konkurencí a stávající zákazníky, kteří potřebují vaši technickou podporu a neustálé vylepšování vašeho produktu.

Vaším úkolem tedy není jen přilákat nové zákazníky, ale zároveň udržet stávající odběratele po co nejdelší možnou dobu. 

Jaký je význam SEO pro SaaS?

Máte-li zájem vytvořit skvělou SEO strategii pro SaaS, prvně byste se měli věnovat tradičnímu SEO, a to získávání zákazníků. Poté je třeba vytvořit obsahovou strategii, která skloubí trvalý obsah o vašich produktech a službách s pravidelnými aktualizacemi a podporou.

Hlavním cílem by mělo být vytváření obsahu, který přináší hodnotu jak potenciálním, tak stávajícím zákazníkům. Relevantní obsah přinese pozitivní odezvy u všech typů zákazníků. Zároveň zajistí, že vaši současní předplatitelé vás budou vidět jako hlavní zdroj informací. Investice do těchto aktivit je pro SaaS společnosti klíčová, jelikož je SEO procesem, který nikdy nekončí, ale může vám přinést trvalou hodnotu. Časem si tak vybudujete rozsáhlé množství stále aktuálního obsahu, velké množství důvěryhodných zpětných odkazů a loajální zákaznickou základnu, kterou budete udržovat pravidelným přísunem nového obsahu.

Svou obsahovou strategii byste měli směřovat i na sociální sítě a do e-mailingového marketingu, jelikož se jedná o další zdroj, který podpoří vaši autoritativnost a zlepší vaše SEO.

Čtyřkroková SaaS SEO strategie

Jestliže chcete udržet svou SEO strategii dlouhodobě ve velmi vysoké kvalitě, je zapotřebí používat přístup, který bude fungovat. Tedy takový, který zohlední vaše vlastní cíle a to, co vaše konkurence momentálně dělá lépe než vy. 

Přichystali jsme si proto pro vás čtyřkrokovou SaaS SEO strategii.

Stanovte si cíle

Než začnete vytvářet SEO strategii, měli byste znát důvody, proč to děláte. Vždy musíte nejprve vědět, čeho chcete dosáhnout. Společnosti podnikající v oboru SaaS obvykle sledují cíle jako rostoucí základna předplatitelů, zvyšování příjmů a zajištění většího počtu zmínek na sociálních sítích. Možná se vám zdají tyto cíle příliš velké, Stanovte si proto také dílčí cíle, kterých chcete docílit za rok, pololetí, čtvrtletí či měsíc.

Vámi stanovené cíle by měly být vždy SMART – specifické, měřitelné, akceptovatelné, realistické a časově vymezené. Pro příklad je možné představit si následující cíl: Zvýšení míry prokliku (CTR) u každé z vašich hlavních prodejních stránek o 5 % do konce prvního pololetí roku 2024.

Proveďte výzkum klíčových slov

Každá ideální SEO strategie pracuje s relevantními klíčovými slovy, na které je zapotřebí cílit na všech vašich nejdůležitějších webových stránkách. Výzkum klíčových slov musí brát v úvahu jejich záměr a cílové publikum. Ať už se snažíte vylepšit SEO na webových stránkách o zákaznické podpoře či na produktových stránkách, vaším záměrem by mělo vždy být prodávat produkty zákazníkům.

Vybírejte vhodná klíčová slova, která mají prodejní charakter. Ujistěte se, že záměr vašich klíčových slov a výsledky vyhledávání (SERP) odpovídají tomu, čeho chcete dosáhnout. Vezměte v úvahu objem vyhledávání klíčového slova, to, jak klíčové slovo používají vaši konkurenti a co by bylo nejlogičtější pro zákazníky, které chcete zaujmout. Jestliže stejné klíčové slovo, jako chcete používat vy, používají vaši konkurenti, ale obsah na jejich stránkách není tak kvalitní, máte vysokou šanci je ve výsledcích vyhledávání porazit. 

Jestliže vybíráte klíčová slova pro váš blog, měli byste se zaměřovat na klíčová slova vyšší úrovně, kolem kterých vystavíte užitečný obsah pro návštěvníky vašich webových stránek i vaše stávající předplatitele. I u blogu platí stejný postup jako u prodejních stránek: 

  • Sestavte seznam klíčových slov.

  • Porovnejte metriky, jako je objem vyhledávání a relevance.

  • Prozkoumejte výsledky vyhledávání, abyste zjistili, jaké termíny používají vaši konkurenti.

Vytvářejte kvalitní obsah cílený na konkrétní zákaznické segmenty

V momentě, kdy máte provedený průzkum klíčových slov a víte, na jaký typ publika každé klíčové slovo cíli, vrhněte se do tvorby kvalitního obsahu. Jestliže chcete vytvářet nový obsah nebo optimalizovat obsah, který již na webu máte, ideálním způsobem je čerpat ze stávajícího obsahu vaší konkurence. Před tvorbu vlastního obsahu doporučujeme vždy prozkoumat stávající obsah. To vám pomůže zjistit, jaké potřeby uživatelů uspokojuje vaše konkurence a kde je prostor pro vás.

Mimo to se zaměřte i na další kvalitní klíčová slova, na které prozatím necílí vaši konkurenti. Váš obsah by měl odrážet uživatelskou zkušenost. Využijte proto na svém webu infografiku, obrázky, odkazy, videa a další interaktivní prvky.

Svůj obsah můžete také rozdělit na různé kategorie, tedy například na obsah pro stávající klienty a na obsah pro nové potencionální zákazníky. Nezapomeňte, že každý z těchto obsahů vyžaduje speciální klíčová slova.

Věnujte pozornost jak on-page, tak off-page SEO

Bez ohledu na typ vašeho podnikání je důležité vzít v úvahu technické prvky SEO, jako jsou meta tagy, H1, mapy webu, komprese obrázků a časy načítání. Pokud mají tyto oblasti problémy, může to negativně ovlivnit vaše hodnocení a potenciálně poskytnout vašim konkurentům vyšší hodnocení, než kterého dosáhnete vy sami.

Nezapomínejte ani na budování off-page SEO. K tomu vám pomůže externí linkbuilding. Důležité je vybrat ty správné, relevantní a autoritativní domény pro váš obsah. Pamatujte, že záleží spíše na kvalitě, než na kvantitě.

Závěr

SEO je důležité i pro společnosti působící v SaaS odvětví. Díky němu si přivede na svůj web nové zákazníky a prodáte jim lépe své produkty a zároveň si udržíte stávající klienty, kterým díky kvalitnímu obsahu prokážete svou odbornost. 

Uplatněním čtyřkrokového přístupu k SEO pro SaaS, můžete dosáhnout náskoku před vašimi konkurenty a nakonec se stát jednou z nejúspěšnějších společností v odvětví.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp