Chyby v Google nákupech, kterým byste se v PPC měli vyhnout

20.7.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Jakým chybám bychom se ale měli vyhýbat, aby kampaně v Google nákupech skutečně přinášely zisk?

Google AdWords za poslední léta přidal mnoho funkcí, které inzerentům pomáhají prodávat. Mezi tyto doplňky patří například nová rozšíření, štítky nebo zdroje produktů. Jakým chybám bychom se ale měli vyhýbat, aby kampaně v Google nákupech skutečně přinášely zisk?

Spuštění jediné kampaně

Reklamy v Nákupech Google mohou mít různé výsledky v závislosti na nastavení zdrojů produktů i na tom, kolik produktů v rámci dané kampaně inzerujete. Jednou z nejčastějších chyb, které se ale inzerenti velmi často dopouštějí je, že všechny své produkty soustředí do jediné kampaně. Je pravda, že tímto způsobem se vaše kampaň bude více zobrazovat, ale její účinek vás možná nepotěší. Věnujte proto dostatek pozornosti plánování a podrobnější strategii PPC reklamy. Zboží, které prodáváte, rozdělte do kategorií a vytvořte pro ně kampaně.

Skupina produktů

Skupina produktů umožňuje rozdělení a zobrazování kampaní v Nákupech Google na základě různých funkcí produktů včetně typů, značek a dalších proměnných. Tím, že rozdělíte na základě těchto proměnných produkty do různých skupin, můžete lépe cílit na konkrétní skupiny uživatelů a zároveň vylepšit optimalizaci reklam tím, že budete mít k dispozici lepší informace o tom, co skutečně funguje.

Výše zisku

Pokud jste zjistili, že se ve vašich kampaních objevují produkty s vyšší marží, vytvořte pro ně ideálně speciální kampaň. Do těchto PPC kampaní se vám pak vyplatí investovat více, abyste porazili konkurenci a vaše reklamy se zobrazovaly výše.

Nejprodávanější produkty

Spustíte-li navíc kampaň s názvem „Nejprodávanější“, získáte více informací o produktech, o které mají lidé největší zájem a budete tak moci ještě lépe optimalizovat stávající reklamy.

Prioritní nastavení

Pokud jste vytvořili několik kampaní, kde se opakují stejné produkty, je nutné nastavit prioritní nastavení pro ovládání nabídek. Pokud totiž budete mít například produkt dámské tenisky bílé zahrnutý v kampani dámská obuv i v oblíbených produktech s tím, že v každé kategorii bude nabídnuta jiná cena, je třeba rozhodnout se, které kampani chcete dát přednost. Je totiž škoda, aby byl ten samý produkt zobrazován za vyšší cenu. Určení priority zobrazování jednotlivých kampaní provedete přímo v rámci záložky Nastavení.

Závěr

K lepšímu cílení jednotlivých reklamních kampaní nám pomůže správná kategorizace. PPC strategii bychom měli věnovat dostatečnou pozornost. Pouze tak se totiž přiblížíme k požadovaným výsledkům.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, google.com, cpcstrategy.com