B2B v AdWords
Pro podniky, které se zabývají B2B prodejem může být správa PPC reklamy poněkud náročná. Musí totiž bojovat s nízkým objemem vyhledávání i vysokou konkurencí, což vede k velmi v

Pro podniky, které se zabývají B2B prodejem může být správa PPC reklamy poněkud náročná. Musí totiž bojovat s nízkým objemem vyhledávání i vysokou konkurencí, což vede k velmi vysokému CPC. Strategie PPC reklamy v AdWords je ale možné i v tomto případě vylepšit.

Vylučující klíčová slova

Vyhledání klíčových slov, která jsou pro vaši reklamu relevantní a zároveň nestojí příliš mnoho, jsou jedním z nejdůležitějších kroků. Kontrolujte proto klíčová slova a zjistěte, která z nich vykazují největší zisk.

Zaměřit byste se ale měli také na vylučující klíčová slova. Možná zjistíte, že existuje mnoho klíčových slov, která s předmětem vašeho podnikání nesouvisí. Vylučte tedy tato homonyma a vaše reklamy si hned povedou o něco lépe. Pokud například prodáváte ovocné jamy, bude se vaše reklama zobrazovat na slovo jam, které však může mít více významů.

Vyloučení skupin publika

Další významnou součástí optimalizace B2B reklamy v AdWords je také vyloučení nerelevantního publika. Pokud je cílem naší reklamy prodej, měli bychom z ní vyloučit publikum, u kterého předpokládáme, že není připraveno k nákupu. V oblasti B2B jsou to například uchazeči o zaměstnání, online studenti nebo uživatelé vyhledávající články nebo různé statistiky. Je velmi důležité soustředit se touto cestou na kvalitu leadů. Pouze tak bude vaše reklama zisková.

Strategický remarketing

Pokud je remarketing nastaven správně, můžete očekávat mnohem vyšší počet konverzí než u běžné reklamy. Při remarketingu doporučujeme nastavit vyšší nabídky, a to právě proto, že uživatelé, kterým se reklama zobrazí, vás již znají (navštívili váš web, zakoupili váš produkt atd.).

Uživatelům, kteří opustili nákupní košík a nedokončili tedy nákup, můžete například nabídnout kupon se slevou.

Zaměřte se na zákazníky vaší konkurence reklamou na Gmailu

Na Gmailu je dnes více než miliarda uživatelů a stále jen několik málo inzerentů využívá jeho výhod. Prostřednictvím reklamy na Gmailu můžete cílit například na osoby, které navštívily určitou webovou stránku nebo komunikují s určitými doménami. CPA (cena za akvizici) je zde sice vyšší, ale tento typ reklamy může být opravdu přínosný.

Konkurenční klíčová slova

Pokud nechcete spouštět reklamu na Gmailu, můžete v AdWords využít také klíčová slova, která se týkají konkurence. Pokud například prodáváte bankovní produkty, můžete v klíčových slovech použít názvy konkurence, které se však nesmí objevit přímo v reklamních textech.

Konkurenční klíčová slova

Nebojte se přidat do reklam rozšíření

Přejete si mít lepší CTR a vyšší skóre kvality reklam? Přidejte do svých reklam rozšíření. Služba AdWords nabízí například rozšíření o popisky, rozšíření o lokalitu, rozšíření o volání a další.

I v pro B2B sektor můžete vytvořit úspěšnou PPC reklamu. Věříme, že vám výše uvedené tipy pomohou k lepším výsledkům!

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp