5 nových funkcí obsahové sítě Google Ads

Reklamy v obsahové síti Google Ads
Zjistěte, jaké nové funkce můžete najít v Google Ads. Google přichází neustále s novými vychytávkami, které si kladou za cíl zpříjemnit inzerentům jejich práci a zefektivnit jejich PPC kampaně.

Níže si představíme některé nové funkce Google Ads, které vám výrazně zjednoduší optimalizaci vašich kampaní v obsahové síti.

1. Sledování konverzí na úrovni kampaně

Zatímco dříve musely být všechny konverzní akce použity ve všech kampaních na úrovni účtu, nyní je možné konverzní akce v Google Ads nastavit i na úrovni kampaně. Jak na to? Vyberte konkrétní kampaň a přejděte do nastavení. Ve výchozím nastavení bude vaše kampaň používat konverze na úrovni účtu, což ale můžete nyní změnit a vybrat konkrétní konverzní akce pro jednotlivé kampaně. Pokud tedy chcete v jednotlivých kampaních používat různé konverzní akce, nyní máte příležitost.

Nastavení konverzí na úrovni kampaní je možné nejen u PPC reklam v obsahové síti, ale u všech typů kampaní. Ovšem právě u reklam v obsahové síti může být nastavení konverzních akcí velmi užitečné. Je známo, že návštěvnost z reklam v obsahové síti nedosahuje stejné kvality jako návštěvnost z reklam ve vyhledávání. Jedná se o návštěvníky převážně z horních částí reklamního funnelu, u kterých se nedá očekávat vysoký konverzní poměr. Pomocí nastavení konverzních akcí však můžeme u těchto návštěvníků sledovat takzvané mikro konverze, což může být například vyplnění formuláře, sledování videa, pobyt na stránce po určitou dobu, stažení dokumentu a podobně, zkrátka cokoliv, co nám může napovědět, že zákazník má o nabízené zboží skutečně zájem.

2. Zpráva o kombinacích reklam

Z dřívějších statistik Google Ads nebylo možné určit, jaké kombinace responzivních obsahových reklam se uživatelům zobrazovaly. Bylo velmi těžké zjistit, která kreativa nebo reklama se nejvíc podílely na konverzích reklamy. Nyní však v Google Ads najdete přehled kombinací, který vám pomůže získat lepší představu o tom, jak si vaše responzivní grafické reklamy ve skutečnosti vedou. Chcete-li tento přehled najít, musíte kliknout na odkaz „Zobrazit podrobnosti“ pod některou z vašich responzivních obsahových reklam. Zde se vám zobrazí karta „Kombinace“, kde můžete zkontrolovat nejlepší kombinace obrázků a nejlepší textové kombinace ve vašich responzivních obsahových reklamách.

Stačí umístit kurzor nad jeden z titulků a získáte jednoduchý přehled o jeho výkonu. Kromě obrázků a textu můžete získat základní informace o výkonu videí, pokud je používáte ve svých responzivních obsahových reklamách.

Mějte na paměti, že kombinace jsou seřazeny podle počtu zobrazení v obsahové síti. Při posuzování výkonu reklamní kreativy proto nezapomeňte na nastavení střídání reklamy před provedením jakýchkoli rozhodnutí.

Marketingový funnel

3. Aktualizované hlášení o umístění reklam

Při vytváření kampaně v obsahové síti je vhodné pokusit se co nejlépe specifikovat cílové publikum. Jedním z nejjednodušších způsobů, jak toho v Obsahové síti dosáhnout, je používání zvolených umístění, které nám umožní určit, kde se budou naše reklamy zobrazovat. Nyní můžete v Google Ads v Editoru přehledů zobrazovat aktualizované sloupce „Umístění“, které odpovídají stejným informacím, jaké můžete zobrazit v přehledech umístění na úrovni kampaně a reklamní sestavy.

4. Videoreklamy

Není žádným tajemstvím, že videa jsou poměrně účinný reklamní formát. Možnost ukázat váš produkt v činnosti může být neocenitelná. Většinu inzerentů tedy pravděpodobně potěší, že nyní mohou do svých obsahových reklam přidávat video.

Video je jedním z nejlepších způsobů, jak můžete upoutat pozornost uživatelů a přimět je, aby zvážili nákup vašeho produktu. Nemůžete však jako reklamní kreativu použít jakékoli video, ale pouze to, které je nahráno na YouTube. Když vytváříte novou nebo upravujete již běžící reklamu, můžete si vybrat až pět videí, která vyzkoušíte v responzivních obsahových reklamách. Poté můžete využít přehled kombinací, o kterém jsme již hovořili, a posoudit, která videa přitahují vaše uživatele nejlépe podle toho, kolikrát byla zobrazena.

Ale pozor! Musíte počítat s tím, že když do své responzivní obsahové reklamy přidáte video, bude se moci zobrazit pouze na mobilních zařízeních. Měli byste proto důkladně segmentovat vaši návštěvnost i podle zařízení, z nichž návštěvníci přicházejí, a pro návštěvnost z desktopu nastavit jinou reklamu.

Video reklama

5. Paralelní tracking

Tato funkce rozhodně stojí za zmínku. V květnu roku 2019 povolil Google Ads paralelní tracking obsahových kampaní. Co je to vlastně paralelní tracking? Tato funkce pomáhá rychleji načítat vstupní stránku, což může snížit počet ztracených návštěv. Díky tomu můžete dosáhnout zvýšení počtu konverzí a celkové zlepšení výkonu reklam. Paralelní tracking totiž posílá návštěvníky z vaší PPC reklamy přímo na vaši vstupní stránku, bez toho, aby se zdržovali přesměrováním kvůli počítání prokliků a konverzí, které mezitím probíhá na pozadí.

Pokud měříte prokliky a konverze pomocí libovolných nástrojů, zkontrolujte si kompatibilitu sledovacích šablon s touto novou funkcí. Ve výchozím nastavení je funkce paralelního trackingu použita u PPC kampaní ve vyhledávání, nákupech Google a samozřejmě také v obsahové síti.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp